Dolnośląskie

wywóz gruzu Dolnośląskie

Miejscowości, w których działamy w województwie Dolnośląskim

Kontenery na wynajem
Wybierz inną lokalizację z listy

FAQ

Dzięki naszej platformie zamowkontener.pl zamówienie kontenera na odpady jest bardzo proste. Sprawdź najpierw, czy działamy w Twojej lokalizacji. Wejdź na stronę miasta, z listy wyboru wskaż miejscowość, określ rodzaj odpadów i wybierz wielkość kontenera, następnie zaznacz datę podstawienia kontenera i datę jego odbioru. Przejdź teraz do formularza zamówienia, w którym należy wypełnić wszystkie obowiązkowe pola. Warto wpisać uwagi dla kierowcy, który będzie dowoził kontener.
Należy zapewnić szeroki dojazd oraz zabezpieczyć odpowiednio utwardzone miejsce pod kontener. Pamiętaj, że kontener jest dowożony przez samochód ciężarowy, więc musi być odpowiednio utwardzone podłoże dojazdu oraz wystarczająca przestrzeń do manewrowania samochodem i zestawienia kontenera. Należy pozostawić miejsce za samochodem do podstawienia kontenera – ok. 5m oraz pamiętać o tym, że samochód ma promień skrętu ok. 9m. Do kontenera musi być oczywiście bezpośredni dostęp. Pod żadnym pozorem nie przestawiaj pustego kontenera, bowiem po jego zapełnieniu może się okazać, że nie będzie odpowiedniego miejsca dla podjazdu do kontenera i jego załadunku na samochód. Nie musisz być obecny przy podstawieniu kontenera, ale musisz dokładnie wskazać miejsce zestawienia kontenera. Odpowiadasz za miejsce postoju kontenera. Jeżeli nie jest to Twój prywatny teren, musisz uzyskać odpowiednie pozwolenie, np. od wspólnoty mieszkaniowej lub spółdzielni, albo jeśli chcesz, aby kontener stał w pasie drogowym (chodnik lub ulica) potrzebujesz zezwolenie od zarządcy drogi.
Wynajmujemy kontener na odpady dla firm, instytucji oraz klientów indywidualnych. Kontenery podstawiamy na w lokalizacjach, które znajdziesz na naszej stronie internetowej. Zobacz, gdzie działamy?

Do kontenera na czysty gruz można wrzucić: gruz betonowy (np. skutą wylewkę, wyburzone słupy betonowe), gruz ceglany, mury i tynki. Czysty gruz nadaje się do ponownego wykorzystania, po przekruszeniu nadaje się do wyłożenia nawierzchni parkingowej, podsypkę pod kostkę brukową, utwardzane podjazdów czy budowy wałów.

Do kontenera na gruz zmieszany można wrzucić: gruz betonowy, gruz ceglany, dachówki, odpady z ceramiki, np. pozostałości po kuciu płytek ceramicznych, armaturę łazienkową, tynk ze ścian i czerwone cegły. Do gruzu nie zaliczamy jednak takich rzeczy jak gips, nida, silka, siporeks, szlaka, płyty gipsowo-kartonowe, płyty i inne materiały izolacyjne, inne śmieci.

Do kontenera na odpady zmieszane budowlane wrzucamy odpady typowo poremontowe, np. drewno (np. stolarkę okienną, wymontowane drzwi), gruz zmieszany, opakowania po materiałach budowlanych, płyty GK, silka, materiały izolacyjne do 10% objętości kontenera, tworzywa sztuczne (w tym folia), papier i karton, złom metalowy. Nie można wrzucać papy, gumy, opon samochodowych, eternitu, onduliny, azbestu, sprzętów elektronicznych, gabarytów, odpadów komunalnych, odpadów płynnych, odpadów niebezpiecznych.

Do kontenera na ziemię można załadować ziemię, kamienie, piasek.

Do kontenera na odpady zielone wrzucamy ziemię, humus, glinę, gałęzie.

Do kontenera na gabaryty wrzucamy meble, stolarkę okienną, drzwi, materace, dywany, większe przedmioty (np. duże zabawki, deski, rury, rowery). Nie wrzucamy opon, sprzętu RTV i AGD, akumulatorów i baterii, papy, wełny mineralnej, świetlówek.

Do kontenera na odpady opakowaniowe wrzucamy odpady z papieru i tektury, z tworzyw sztucznych, opakowania z drewna, metalu. Odpady te najczęściej pochodzą z towarów dostarczanych do sklepów, wyposażenia sklepów i biur, opakowań z dostaw do zakładów produkcyjnych.

Do kontener na odpady typu mix wrzucamy rzeczy z remontów, przeprowadzki, generalnych porządków domu, piwnicy, strychu czy garażu. Możemy wrzucić: opakowania z tworzyw sztucznych, papier i tekturę, szkło (słoiki czy butelki), złom, aluminium, artykuły AGD (bez elektrośmieci), odpady z tkanin, materace. Nie można wrzucać do nich: elektrośmieci, zużyty i uszkodzony sprzęt RTV, baterie, akumulatory, artykuły chemiczne, leki, żarówki i świetlówki, odpady organiczne, odpady niebezpieczne.

Do kontenerów zabrania się wrzucać: baterii, akumulatorów, chemikaliów, azbestu, odpadów płynnych, pojemników zawierających gaz lub paliwa, artykułów niebezpiecznych,.
Kontener zawsze można postawić na prywatnej własnej posesji. W przypadku terenów publicznych kontener można postawić na miejscu postojowym, jezdni, poboczu lub chodniku przy spełnieniu odpowiednich wymogów. Urzędy miasta, dzielnicy, gminy, zarządy spółdzielni czy wspólnoty mieszkaniowe mają często regulacje dot. postoju kontenerów na terenie publicznym. Należy skontaktować się z administracją danej posesji, aby uzyskać informacje, jakie są zasady i opłaty dotyczące postoju kontenerów. Ustawienie kontenera na publicznej drodze wymaga uzyskania pozwolenia, tj. decyzji administracyjnej na zajęcie pasa drogowego. Decyzję wydaje zarządca drogi. Wiąże się z opłatami, które zależą od zajmowanej powierzchni i czasu postoju kontenera. Kontenera nie można ustawiać na terenach zieleni. Na miejscu postojowym można postawić kontener, ale nie wolno go stawiać na miejscach zastrzeżonych, tzw. kopertach. Na chodniku, jeżeli nie ma pozostawionego przejścia dla pieszych (1,5 m), konieczne jest opracowanie i zatwierdzenie przez administrację projektu tymczasowej organizacji ruchu. Na jezdni – jeśli nie ma wyznaczonych miejsc postojowych – należy opracować tymczasową organizację ruchu (na czas postoju kontenera) i uzyskać jej zatwierdzenie przez inżyniera ruchu oraz otrzymać zezwolenie od zarządcy drogi. Brak zezwolenia na ustawienie kontenera oznacza naliczenie kar finansowych. Opłata karna wynosi dziesięciokrotność obowiązującej stawki za zajęcie pasa drogowego. Osoby, które bagatelizują przepisy, mogą również otrzymać mandat od policji lub straży miejskiej.
 

W Poznaniu: Kontenery umieszczone na pasie drogowym terenu miejskiego, który znajduje się w administracji ZDM – Zarządu Dróg Miejskich, wymagają zgody danego organu. Wypełnij elektroniczny wniosek o zajęcie pasa drogowego. Znajdziesz go na stronie: kontenery.zdm.poznan.pl. Podpisz go i wyślij. Po uprawomocnieniu się decyzji administracyjnej możesz ustawić kontener w miejscu i czasie wskazanym w dokumentach. Na opłacenie zgody masz 14 dni od daty uprawomocnienia się decyzji.
W Szczecinie: Uzyskiwanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego w celu ustawienia pojemnika (worek lub kontener) na odpady budowlane znajdziesz na stronie: https://www.zditm.szczecin.pl/pl/zditm/katalog-spraw/uzyskiwanie-zezwolen-na-zajecie-pasa-drogowego-w-celu-ustawienia-pojemnika-worek-lub-kontener-na-odp
W Gdańsku: Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności w innych celach, niż wymienione w ustawie o drogach publicznych (np. w celu umieszczenia w nim rusztowania oraz innych zajęć) znajdziesz na stronie: https://gzdiz.gda.pl/zalatw-sprawe/inne-cele,a,3152

Cena za kontener uzależniona jest od lokalizacji, rodzaju odpadów, pojemności kontenera. Kontenery na odpady mają bardzo różną wielkość. Najmniejsze metalowe pojemniki mają 1,5 m3 – 2m3. Pomieszczą około 15-20 worków na śmieci, z czego każdy o pojemności do 50 litrów. Idealnie sprawdzą się, kiedy do przeprowadzenia jest mały remont, np. niewielkiej toalety. Duży remont wymaga kontenerów o większej pojemności. Im większa pojemność kontenera, tym cena za wynajem będzie wyższa. Cena zależy również od rodzaju odpadów. Najtańsze kontenery to te, które przeznaczone są na czysty gruz. Wynika to z faktu, że jego późniejsza utylizacja jest najmniej uciążliwa. Wywóz gruzu zmieszanego z domieszką ceramiki i innych ciężkich odpadów gruzowych będzie droższy. Najdroższe w utylizacji są odpady uciążliwe np. szkło czy papa. Wynajem kontenerów powinien być przemyślany, trzeba przemyśleć, jaki kontener będzie najlepszy pod względem wielkości i rodzaju. Jeżeli kontener zostanie przeładowany, zleceniodawca zostanie obciążony dodatkowymi opłatami (np. z braku możliwości odbioru kontenera jednym transportem). Zbyt wiele odpadów w kontenerze powoduje przeciążenie, a usypana „górka” śmieci stwarza poważne niebezpieczeństwo podczas transportu. Niesie to za sobą więc ryzyko odmowy odbioru śmieci, co zwiększy koszty po stronie klienta. Załadowanie kontenera innymi odpadami, niezgodnymi z przeznaczeniem kontenera, również będzie skutkować dodatkowymi opłatami lub brakiem możliwości odbioru kontenera z niedozwolonymi odpadami. Istotny wpływ na cenę utylizacji odpadów ma koszt transportu śmieci, czyli odległość lokalizacji podstawienia kontenera od miejsca instalacji przyjmującej odpady. Również w różnych regionach Polski cena za wywóz odpadów może się istotnie różnić.
W cenie zawarta jest kompleksowa usługa, zawierająca podstawienie kontenera, korzystanie z niego oraz wywiezienie zawartych w nim śmieci. Oferujemy pojemniki o różnych pojemnościach i przeznaczeniu. Na naszej stronie znajduje się cennik.
Przy remoncie domu lub budowy nieruchomości zawsze mamy do czynienia z dużą ilością gruzu i innych odpadów budowlanych. Dlatego warto pomyśleć, jak pozbyć się tych śmieci jak najtaniej. Ważne jednak, aby pozbyć się gruzu tanio, ale też zgodnie z prawem i z dbałością o ochronę środowiska. Poniżej znajdziesz kilka praktycznych wskazówek: • Wykorzystanie gruzu na własne cele Wykorzystanie gruzu w trakcie prac budowlanych na własne potrzeby jest najbardziej praktyczna. Oczywiście, nie zawsze powstające odpady nadają się do wykorzystania bez oczyszczania i obróbki. Kruszywo budowlane stosuje się do utwardzania ścieżek czy ogrodowego drenażu, gruz musi być odpowiednio przygotowywany: oczyszczony i uformowany w potrzebną frakcję. Jeśli do dyspozycji są odłamki cegieł, betonu czy kamienie, można znaleźć dla nich zastosowanie w ogrodzie. Niewykorzystany gruz można również oddać osobie, która go potrzebuje i chce zrobić z niego użytek, np. wykorzystać na podsypkę pod wjazd. Z kruszywa budowlanego korzystają firmy budowlane, odkupując je od firm zajmujących się przetwarzaniem gruzu. • Oddanie gruzu do PSZOK Gruz i odpady budowlane można za darmo oddać do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych prowadzonej przez każdą gminę. Ważne jest dowiedzieć się, w jakiej ilości i w jakiej formie PSZOK przyjmuje gruz od mieszkańców. Najczęściej warunkiem jest, żeby przywożone do PSZOK odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiły odpady komunalne, czyli pochodziły z gospodarstw domowych oraz aby były to wyłącznie niezanieczyszczone frakcje odpadów budowlanych. PSZOK-i przyjmują też odpady wielkogabarytowe, w tym stare meble. • Wywóz gruzu przez firmę odpadową Wywóz śmieci przez firmę wywozową wymaga poniesienia pewnych kosztów, jednak w jego ramach klient pozbywa się tych śmieci, których już nie może do niczego wykorzystać. Warto wspomnieć, że koszty profesjonalnego wywozu gruzu są dużo mniejsze, niż kary, które mogą być nałożone na osoby wyrzucające śmieci do lasu czy na dzikie wysypiska. Oprócz grzywny poniesie również koszty sprzątania, a nawet przywracania środowiska do stanu sprzed jego zanieczyszczenia. Duża ilość odpadów i chęć uniknięcia kosztów nigdy nie może prowadzić do niszczenia wspólnego środowiska. Ustawienie kontenera na gruz gwarantuje, że opady nie trafią do parków czy lasów i nie przyczynią się do zniszczenia roślin i siedlisk zwierząt. Warto pamiętać również o tym, że wiele odpadów budowlanych, w tym przede wszystkim gruz, nadaje się do recyklingu – po rozkruszeniu i oczyszczeniu służy do budowy dróg i innych konstrukcji.